zaterdag 4 juni 2016

Hardlopend door het bos

Al lopend door het bos op de Veluwe geniet ik enorm van de prachtige natuur. Het Putterbos dat hier direct aan de overkant begint, is op dit moment heerlijk fris en groen. Het is geweldig om er te wandelen maar ook om hard te lopen. Afgelopen week heb ik - ondanks de warmte - verschillende stukjes gelopen.





Afgelopen maandag heb ik mijn record op de 5 km weer verbeterd. Ik was destijds al blij dat ik het in 30 minuten liep maar nu blijkt de 28 minuten toch dichterbij te komen.

Het is heerlijk dat ik fijne en goede schoenen hiervoor heb. Ook een horloge dat mijn hartslag in de gaten houdt, is erg prettig. Mijn hartslag loopt namelijk nogal snel op en het is goed om dit op deze manier onder controle te houden.

Wist je trouwens dat hardlopen enorm goed is voor botten? Ze worden er juist sterker van. Onderstaand bericht vertelt erover:


Wanneer je van fietsen of zwemmen houdt, moet je dat natuurlijk gewoon blijven doen maar het is toch mooi om te lezen dat hardlopen niet zo slecht voor je is al altijd beweerd wordt.

Zelf heb ik de afgelopen jaren vaak last gehad van een lopersknie. Achteraf gezien komt waarschijnlijk omdat ik gewoon te weinig gelopen heb en mijn spieren rondom mijn knie niet sterk genoeg waren. Nu ik drie keer in de week loop, merk ik dat mijn spieren en botten steviger worden en ik minder last heb van blessures. Ook mijn rugklachten waarover ik een tijdje geleden eens schreef, zijn een stuk minder geworden de afgelopen tijd.

Toen ik de 5 kilometer in een leuk tempo kon lopen, ben ik langzaamaan meer gaan lopen. Mijn doel is nu om de 10 kilometer te kunnen lopen. Ik bouw dit langzaam op door elke maand een halve kilometer extra te lopen. Hopelijk heb ik dan zo rond oktober mijn doel bereikt!
Gisteren heb ik 8 kilometer gelopen en het ging erg goed. Ik ben er dankbaar voor.


Onlangs heb ik dit boek cadeau gehad en ik ben benieuwd naar de tips die erin staan.
Loop jij ook hard, dan is het misschien ook wat voor jou. Er bestaan overigens ook nog andere variaties van het boek.

Vanmiddag ga ik heerlijk in de tuin genieten van o.a. dit boek!








2 opmerkingen:

  1. Hardlopen is heerlijk! Ik loop vaak langs het water. Elk jaar wil ik in ieder geval 1 keer 10 km hardlopen:) Meestal doe ik er 5.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik probeerde elke dag 30 minuten te fitnessen. Nu is dat minder door m'n lijf dat tegenwerkt. Dus doe ik het twee keer in de week 45 minuten. Een wat lichter schema. Met hardlopen heb ik niets eerlijk gezegd. Ik las pas dat dertig tot veertig minuten hardlopen goed voor je is. Langer hoeft het niet. In mijn schema wandel ik snel ;-) 10 minuten dan. De rest vul ik op met bewuste oefeningen die ik met hardlopen echt niet zou hebben. Maar wat zou het leuk zijn om in het bos te fitnessen. Hup, al die apparaten in de open lucht! Wow!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn van harte welkom, het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis